2013. június 28., péntek

Babarkács

Most jutott eszembe, hogy még ki sem posztoltam az új kiságyunkat, amit én magam készítettem Midge kislánya, Nikki számára.
Sajnos a rossz fényviszonyok miatt a legtöbb WIP kép használhatatlan lett, de az előtte-utána képek egész jók. :D

Szóval, mint azt még az első postban írtam, roppant mód zavart, hogy a szerencsétlen körülmények miatt odalettek a bababútoraim, mígnem eszembe jutott, hogy van itthon egy rakat faanyag és lombfűrész, amivel szinte bármire képes vagyok, mindössze néhány dolog kell a sikerhez:
- akaraterő
- egy játéktól, mondókázástól és kismedencés pancsolástól alaposan leszedált gyerek
- egy „Hogyan ne káromkodjunk úrinőhöz méltatlanul” kézikönyv
- faragasztó
- ügyes férj/pár, aki ugyan nem segít, de előszeretettel vállba vereget, amikor az ágyláb kivágása olyan problémákba ütközik, mint például, hogy törik a fa.
- festék, én egyszerű, mezei fehér falfestéket használtam
- lakk

Barkács-cuccok:
- lombfűrész
- csípőfogó
- snitzer/kés
- vonalzó
- papír és kartonpapír
- dörzspapír
- faanyag (én rétegelt lemezt használtam)
- hurkapálcika (a rácsokhoz)
- Nikki és Barbie/Midge a méréshez


Így kezdtem:
Először is, lemértem, hogy Barbie-hoz képest mekkora lenne a kiságy optimális magassága, majd ezt a magasságot alapul véve sima, fehér papírra megrajzoltam a kiságy oldalát, beletervezve minden hajlatot és kiszögellést. 
A kiságy fekvőfelületének hosszát először két Barbie szélességének mértem, de végül rájöttem, hogy ez Nikkinek óriási lenne, ezért megnézve a kislányom újszülött-kori képeit, úgy gondoltam, két és fél Nikki hossza bőven elegendő, a szélességet pedig saccra mértem, nagyjából úgy, hogy a picúr éjszaka azért bőven körbe tudja furikázni az ágyat. :) Ezt is megrajzoltam a fehér papírra, majd kivágtam az oldallal együtt, és az egészet átrajzoltam kartonra, amit aztán szintén kivágtam, és megpróbáltam összeilleszteni, ezúttal már Nikki-t is felhasználva:


Mint látható, először pici lett, így a fekvőfelülethez hozzáadtam még jó másfél centit. Újból bemértem az egészet, betervezve a matrac nagyságát és helyzetét, valamint a kiságy alsó részére tervezett "polcokat". Amikor úgy ítéltem, hogy minden a helyén van, celluxszal összeragasztottam a kartont, hogy lássam az illesztéseket. Természetesen ekkorra már a felső szegélyek is kivágásra kerültek, egyedül a rácsok nem lettek beragasztva.
Miután ezzel is megvoltam, és méretre és kinézetre is megfelelőnek ítéltem az egészet, fogtam a kivágott fehér papírokat, és ceruzával rárajzoltam a rétegelt lemezre, majd előkaptam a lombfűrészt, és következett a munka legnehezebb része: káromkodás nélkül kivágni az összes részletet, lehetőleg hiba nélkül. 
Nem mondom, azért a karizmom alaposan megbivalyosodott a folyamat végére. :D
Amikor kész lettem, dörzspapírral alaposan végigmentem az összes részen, hogy egységes és szúrós részektől mentes legyen, majd újra bemértem mindennek a helyét a kartonágyhoz viszonyítva, és nekiláttam faragasztóval összeragasztani - aminél fontos, hogy minden egyes ragasztás után várjunk legalább egy órát, míg színtelen nem lesz a ragacs. 

Eztán már mondhatni könnyű dolgom volt: hurkapálcikából kivágtam a rácsokat, nagyjából bemértem a helyzetüket, és szintén ragasztottam, és amíg ez száradt, elkészítettem a polcokat, amik a kiságy alsó részére kerültek volna, de őszintén megmondom: ekkorra már bőven tele lett a hócipőm a vagdosással, így csak egy nagyobb fadarabot vágtam be a helyére, amit snitzerrel alaposan bemetszettem, olyan érzést keltve, "mintha"...

Miután minden a helyére került és kellően összeragadt, fogtam a fehér falfestéket, és gondosan lefestettem, majd száradás után még egy réteget kapott.
Amíg száradt a festék, a varrógéppel elkészítettem a matracot, a párnát és a takarót. A fehér festéket egy réteg lakk követte, aztán pedig az ágyazás és az öröm, hogy vééégre készen vagyok! :)


Az alul látható "majdnem-polcok" gombjait még be kell szereznem, valószínűleg egyszerű, halványrózsaszín gyöngyöket fogok használni. 

Már csak a tulajdonosára vár :D

Oldalról: ha nagyon ráér az ember, az oldalsó részt különböző festésekkel is díszítheti,  én ezt most kihagytam, de talán később még pótolom. :)
Ez a kiságy kimondottan Nikkinek készült, a Shelly babáknak, Ryannak kicsi, de sebaj, ők is kapnak hamarosan valami cuki kis fekhelyet. :)

5 megjegyzés:

  1. Hú, ez nagyon profi lett! megjött a kedvem a barkácsoláshoz, csak pár cuccot be kell hozzá szerezni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm :D Valójában nem nehéz ez, csak idő kell hozzá - meg ideg. :)

      Törlés
  2. Szuper lett a babaágy! Midge örülhetett :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm! :) Igen, Midge nagyon örült, a többiek meg irigykedtek, mert mi az, hogy nekik még nincs ágyuk. :D

      Törlés