2013. június 18., kedd

Sbrodolina - Az olasz Baby Born

Nemrégiben a Vaterán fedeztem fel egy eladónál nagyon szép, használt játékbabákat, s köztük is a Sbrodolina nevű gyönyörűségeket. Nosza, utána is néztem ezeknek a cuki, 42 centis, pufi arcú, selymes hajú, csücsöri kishölgyeknek, és meglepve olvastam, hogy a Sbrodolina Olaszország kereskedelmileg legsikeresebb játéka/babamárkája, mi több, egy 2008-as olasz regény egyik fejezetében is szerepel, amelyben egy nehéz családi körülmények között élő gyermek terápiás babája. (Legalábbis, ha jól értelmezem a Google Translate kesze-kusza mondatait.)
A Sbrodolina babákat a Giochi Preziosi dobta piacra 1990-ben. (Amit a fordító rendre Mattelként analizál. Lemaradtam valamiről?) Ezeknek a babáknak az a „különlegességük”, hogy jár hozzájuk egy speciális cumisüveg, amelyből megitatva őket buborékok törnek elő a baba szájából – ezzel szimulálva a „csecsemőfoltokat” (alias: büfi).
Az első Sbrodolinákat rózsaszín-fehér pizsamában adták ki, de a sikeren felbuzdulva megjelentek egyéb formában is: Táncoló, Korcsolyázó, Szülinapos, Éneklő és táncoló, Szép álmokat verzió, Fogmosós, stb.
2009-ben elkészült a Sbrodolina – Hello Kitty változata is, amelyben a babák a Sanrio híres macskájával díszített ruhákban és kiegészítőkben pompállanak.

Őszintén szólva engem nagyon megfogott ez a baba, és élőben is olyan szép, mint a képeken! Ugyanis olvasgatva a történetét, és megnézve a youtube-os videókat le is csaptam rá, és alig 1200 forintért megszereztem. Borzasztóan édes arca van, imádom! Az eredeti ruhája nincs meg, így a fényképek kedvéért egy Baby Annabell felsőt kapott.



A baba teste a régi fajta „üres” műanyag, de strapabíró (a 10 kilós gyerek alaposan megtaposta már, de kutya baja), a feje keményebb gumi, a karjai pedig pillekönnyű gumiból készültek, így a baba aránylag nagyon könnyű, a 20 hónapos lányom gond nélkül cipeli (ami nálunk hatalmas pozitívum a Baby Bornnal szemben!).



Fürdethető – feltéve, hogy az ember nem sajnálja a meseszép haját. Ugyanis az tényleg fantasztikus, selymes, puha, szálldosós.
A szemei is nagyon szépek, vízszintes helyzetben lecsukódnak. 



Roppantul elégedett vagyok ezzel a babával, és már el is döntöttem, hogy ha az eladónál találok még, haladéktalanul ráugrom, mert nálam a jóból sosem elég.

Itt található néhány videó a különböző Sbrodolina babákról:

Sbrodolina - Balerina és Sbrodolina kiskutyával:



Sbrodolina - Hello Kitty:


Sbrodolina Hajvarázs:



Itt pedig a Sbrodolina-kívánságlistám:

Sbrodolina Hajvarázs baba – Hosszú haj! :D



Sbrodolina Hello Kitty – Nézzétek azt a tündéri arcot!


2 megjegyzés:

  1. hűha! épp ma jött hozzánk egy csecsemő, akiknek ez van a hátán: "Giochi Preziosi" . Nagyjából semmit nem találtam róla, de most felcsillant a remény, hogy különlegességhez jutottunk hozzá :) Cuki a lányka!

    VálaszTörlés
  2. Ahogy elnézegettem, elég sok babát adott ki ez az olasz cég, bár tényleg nem tudom, hogy csak a google fordító "hülyült"-e meg, vagy tényleg van köze a Mattelnek is a dologhoz. (Szerintem nincs.)
    Annyi biztos, hogy ezek a Sbrodolina babák abszolút bejönnek, én nagyon megszerettem ezt a típust, és remélem, hamarosan kishugival örvendeztethetjük meg a jelenlegi hölgyeményt. :)

    VálaszTörlés